Har reklamkampanjen från strategiska ledningen i Robertsfors havererat?

Den 14:e december 2007 skrevs om Robertsfors kommun, i den rikstäckande 16-sidiga bilagan från Sveriges Eko-kommuner:

I dag är visionen att man 2020 huvudsakligen ska vara oberoende av fossila bränslen, att ha slutit kretsloppet av näringsämnen, att ha ökat sitt invånarantal från 7 000 till 10 000. Samt att bli Sveriges bästa kommun.

Man räknar med att inom loppet av endast 12 år kommer Robertsfors att öka invånarantalet med 3 000 personer och blivit Sveriges bästa kommun!
Men igår och idag läses nya strömningar alltifrån kommunpolitiker till vanligt folk, i VK:

”Robertsfors för litet” – ”sammanslagning med Umeå eller Skellefteå” – ”en fråga att gå till val på som politiskt parti” – ”Robertsforsborna föredrar Umeå” 

Det enda som kommunalrådet har att komma med som svar på detta är:

Nej, det finns utredare som tittat på liknande förslag och det har visat sig att det inte behöver bli bättre (i Robertsfors).

Har han glömt de stora orden från den 16-sidiga bilagan?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *